1. Kunnskapsbase 📚
  2. Responstjenester
  3. FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)

Hvordan logger jeg på UMO ProAlert?

For å få tilgang til UMO Pro Alert må din leder bestille tilgang til deg via dette skjemaet som sendes til support@tellu.no 

 

For å logge på UMO Pro Alert første gang, får du et brukernavn som ender med "@telenorobjects.com" samt et engangspassord på SMS. Du får også en aktiveringslenke for Duo Mobile på SMS 

 

Steg 1. Last ned Duo Mobile i Google Play/App store, den ser slik ut: 

duo.download

 

2. Trykk på aktiveringslenken du fikk på SMS og velg "åpne i Duo Mobile" 

Du får nå opp om dette ble lagt til suksessfullt og vil da få opp Tellu UMO Responsplattform i Appen slik: 

mceclip0 (4)

 

3. Logg på i Pro Alert med ditt brukernavn og engangspassord 

Du får nå beskjed om at passordet har løpt ut, og at du må skrive inn dette på nytt - velg et passord med minimum 8 karakterer, stor bokstav og ett tall 

mceclip1 (3)

 

Trykk "Send me a push" for å motta et push-varsel på telefonen din

mceclip2 (2)

Trykk på push-meldingen og godkjenn innlogging ved å trykke "Approve" - OBS, tiden løper ut hvis man venter for lenge med å akseptere! 

mceclip3 (4)mceclip4 (3)

mceclip5 (2)

 

Du får nå muligheten til å åpne Pro Alert 

mceclip0 (5)

Programmet lastes nå ned, slik at man må trykke på den nedlastede filen:

mceclip6 (1)

Første gang får du opp dette spørsmålet om du ønsker å stole på applikasjonen, trykk «Connect». Ved å huke av for «Don’t ask me again for remote connection from this publisher” slipper man å få opp spørsmålet flere ganger.

mceclip7 (2)

 

Du får nå opp ny innlogging hvor du skriver inn samme brukernavn og passord som du opprettet ved den første innloggingen, og mottar en ny push som du må godkjenne for å komme inn

mceclip8 (2)

mceclip9 (2)

Stopper det underveis, se gjennom vår feilsøking for innlogging i ProAlert her