Jeg får kun opp at jeg har tastet feil passord eller brukernavn
- Sjekk at passordet ditt er korrekt - husk at det må være minimum 8 karakterer, ett tall og en stor bokstav
- Sjekk at det ikke har havnet et mellomrom før eller etter brukernavnet, og at det ikke er feilstavelser.
- Ta kontakt med support for å få tilsendt ett nytt engangspassord
Jeg får valgt at jeg ønsker Push-melding, men mottar ingen push-melding, eller den kommer inn veldig forsinket?
- Gå inn på Duo Mobile på telefonen din og "dra ned" skjermen for å oppdatere informasjon
- Er du på wifi med telefonen, forsøk å slå av wifi slik at du er på mobilnettet
- Har du ikke skjermlås på telefonen, vil ikke appen fungere (krav for tofaktor)
- Hvis du har manuelt stilt klokken på telefonen (ikke automatisk tid), vil ikke applikasjonen fungere som normalt
- Hvis du har slått av posisjonering på telefonen eller ikke godtatt at Duo Mobile kan finne posisjon, vil den ikke godkjenne innlogging. Man er nødt til å oppholde seg i Norge for å kunne logge seg inn.
- Sjekk Duo Mobile's app-innstillinger om varslinger har blitt slått av
- Hvis du har en Apple Watch tilkoblet telefonen kan dette medføre forsinkelser dersom du har iOS 13.0. Last ned nyeste versjon.
- Har du Android versjon 7 eller lavere, er disse ikke lengre godkjent for bruk med Duo Mobile, og man må ha en nyere telefon.
Jeg får ikke muligheten til å velge push-melding i det hele tatt, kun bypass kode
- Hvis du har f.eks dekningsproblemer på din telefon, kan det være du kun får opp muligheter for bypass kode. Dette er en midlertidig autentisering, og man vil kun ha et gitt antall ganger man kan benytte dette før man må benytte push-autentisering igjen
- Velg "Enter a passcode"
- Autentisering med Bypass gjøres ved at du går inn i Duo Mobile appen, finner koden og taster den inn i nettleseren.