Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

TelluCare: Endringer og forbedringer 04.06.2025

Lær hva som er nytt i denne versjonen av Tellucare-plattformen, lansert onsdag 04.06.2025

Ny funksjon: Utstyrs- og sensorinformasjon for hver bruker er nå synlig i profilinformasjon

Den nye CMP-integrasjonen gir tekniske administratorer og helseadministratorer tilgang til relevant utstyrsdata – direkte i brukerprofilen.

Formålet er å forenkle administrasjonen og gi god oversikt over utstyr og sensorer knyttet til hver enkelt bruker. Dette bidrar til bedre og mer effektiv forvaltning.

Du får nå umiddelbar oversikt over:

  • Hvilke sensorer som er tilknyttet den enkelte bruker

  • Sensortype (f.eks. tilknyttet trygghetsalarm)

  • Batteristatus

  • Radiokode

  • Plasseringsinformasjon

  • Tidsrom for aktiv status

TelluCare forbedringer 03062025 

Tilgjengeliggjøringen av disse dataene er starten på en helhetlig oversikt over alt utstyr og alle sensorer i TelluCare. Målet er å gjøre denne informasjonen lett tilgjengelig – og legge til rette for en mer effektiv og oversiktlig administrasjon av utstyr.

Funksjonaliteten i TelluCare vil bli tilgjengelig for hver kunde trinnvis, og Tellu informerer kundene før aktivering.

Støtte for egenregistrering av ekstern ID (f.eks. fødselsnummer)

Administrator har nå mulighet til å velge at systembrukeren selv registrerer en ekstern ID, f.eks. fødselsnummer. Dette er nyttig hvis kommunen bruker ID-porten med BankID som innloggingsmetode, og IDen ikke er forhåndsregistrert.

I denne versjonen kan administrator huke av for at brukeren skal legge inn ID selv på profilsiden. I neste versjon vil det også være mulig å gjøre dette under import av én eller flere systembrukere.

Arbeidsflyten er nå:

  1. Administrator velger hvilken ID som skal egenregistreres, dersom det er behov for det.

  2. Brukeren logger inn med Entra ID før sin første vakt.

  3. Brukeren får beskjed om at én eller flere IDer må registreres.

  4. ID registreres på profilsiden (finnes i profilmenyen øverst til høyre).

  5. Brukeren logger ut og inn igjen, med ønsket innloggingsmetode (f.eks. ID-porten).

 

Alle roller har nå tilgang til å se hvilken informasjon som er registrert på profilsiden.

Forberdret alarmstatus i TelluCare Go – med responssenter som backup

Alarmer fra alle typer velferdsteknologi som håndteres lokalt i TelluCare Go – med responssenteret som backup – vil nå vise en oppdatert status (‘Eskalert RS’) når alarmen tas videre til responssenteret.

Når alarmen besvares og avklares av responssenteret, skjer ett av to:

  1. Alarmen lukkes hvis det ikke er behov for videre oppfølging

    • Alarmen legger seg under ‘Avsluttede alarmer’

    • Responssenteret blir ansvarlig for alarmen

  2. Alarmen eskaleres, slik at lokalt personell følger opp videre

    • Responssenteret ringer vakttelefonen

    • Alarmen vises med status ‘ubehandlet’ i alarmlisten

    • Lokalt personell vil håndtere alarmen med informasjon om årsak og notat fra responssenteret.

 

Andre forbedringer i TelluCare Go

  • TelluCare Go støtter nå lengre journalnotater (1000 tegn), og feltet viser antall tegn fortløpende.

  • Tekniske forbedringer for alarm- og statusoppdateringer i alarmlisten og på den enkelte alarm.

 

Feilrettelser

  • GericaID ble tidligere vist feil når man navigerte mellom brukere med delt alarm. Dette er nå rettet.