TelluCare: Endringer og forbedringer 04.06.2025
Lær hva som er nytt i denne versjonen av Tellucare-plattformen, lansert onsdag 04.06.2025
Ny funksjon: Utstyrs- og sensorinformasjon for hver bruker er nå synlig i profilinformasjon
Den nye CMP-integrasjonen gir tekniske administratorer og helseadministratorer tilgang til relevant utstyrsdata – direkte i brukerprofilen.
Formålet er å forenkle administrasjonen og gi god oversikt over utstyr og sensorer knyttet til hver enkelt bruker. Dette bidrar til bedre og mer effektiv forvaltning.
Du får nå umiddelbar oversikt over:
-
Hvilke sensorer som er tilknyttet den enkelte bruker
-
Sensortype (f.eks. tilknyttet trygghetsalarm)
-
Batteristatus
-
Radiokode
-
Plasseringsinformasjon
-
Tidsrom for aktiv status

Tilgjengeliggjøringen av disse dataene er starten på en helhetlig oversikt over alt utstyr og alle sensorer i TelluCare. Målet er å gjøre denne informasjonen lett tilgjengelig – og legge til rette for en mer effektiv og oversiktlig administrasjon av utstyr.
Funksjonaliteten i TelluCare vil bli tilgjengelig for hver kunde trinnvis, og Tellu informerer kundene før aktivering.
Støtte for egenregistrering av ekstern ID (f.eks. fødselsnummer)
Administrator har nå mulighet til å velge at systembrukeren selv registrerer en ekstern ID, f.eks. fødselsnummer. Dette er nyttig hvis kommunen bruker ID-porten med BankID som innloggingsmetode, og IDen ikke er forhåndsregistrert.
I denne versjonen kan administrator huke av for at brukeren skal legge inn ID selv på profilsiden. I neste versjon vil det også være mulig å gjøre dette under import av én eller flere systembrukere.
Arbeidsflyten er nå:
-
Administrator velger hvilken ID som skal egenregistreres, dersom det er behov for det.
-
Brukeren logger inn med Entra ID før sin første vakt.
-
Brukeren får beskjed om at én eller flere IDer må registreres.
-
ID registreres på profilsiden (finnes i profilmenyen øverst til høyre).
-
Brukeren logger ut og inn igjen, med ønsket innloggingsmetode (f.eks. ID-porten).
Alle roller har nå tilgang til å se hvilken informasjon som er registrert på profilsiden.
Forberdret alarmstatus i TelluCare Go – med responssenter som backup
Alarmer fra alle typer velferdsteknologi som håndteres lokalt i TelluCare Go – med responssenteret som backup – vil nå vise en oppdatert status (‘Eskalert RS’) når alarmen tas videre til responssenteret.
Når alarmen besvares og avklares av responssenteret, skjer ett av to:
-
Alarmen lukkes hvis det ikke er behov for videre oppfølging
-
Alarmen legger seg under ‘Avsluttede alarmer’
-
Responssenteret blir ansvarlig for alarmen
-
-
Alarmen eskaleres, slik at lokalt personell følger opp videre
-
Responssenteret ringer vakttelefonen
-
Alarmen vises med status ‘ubehandlet’ i alarmlisten
-
Lokalt personell vil håndtere alarmen med informasjon om årsak og notat fra responssenteret.
-
Andre forbedringer i TelluCare Go
-
TelluCare Go støtter nå lengre journalnotater (1000 tegn), og feltet viser antall tegn fortløpende.
-
Tekniske forbedringer for alarm- og statusoppdateringer i alarmlisten og på den enkelte alarm.
Feilrettelser
-
GericaID ble tidligere vist feil når man navigerte mellom brukere med delt alarm. Dette er nå rettet.