- Kunnskapsbase 📚
- Responstjenester
- Teknisk dokumentasjon - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)
Nyhet - talemelding ut til trygghetsalarmen
Tellu klargjør for innføring av en talemelding fra responsplattformen som gir tjenestemottaker bedre opplevelse når de har utløst en alarm. Fra 1.februar vil tjenestemottakere oppleve at det etter første ringetone fra alarmknappen er trykket, vil komme en talemelding fra alarmboksen - "Din trygghetsalarm er mottatt, alarmen blir snart besvart av helsepersonell".
Vi ønsker å innføre dette fordi mange eldre ikke får med seg om de har trykket på trygghetsalarmen, eller er usikker på om alarmen faktisk ble registrert, og da trykker en gang til. Alarmen kan i noen tilfeller da legge seg i "kø" slik at den ringer opp gjentatte ganger, og det kan skape forvirring eller misforståelser for begge parter.
Denne tjenesten vil gjelde alle trygghetsalarmer tilkoblet UMO Responsplattform, og gjelde både alarmer tilknyttet responssenter og direkte til mobiltelefoner.
Talemeldingen blir innført i løpet av Februar 2023.