Hvis du opplever at du ikke får logget inn i Tellucare verifiser følgende:
- Riktig konto? Enkelte kommuner har flere kontoer, verifiser at du har tilgang ved å kontakte administrator for kontoen i din kommune og gjør en sjekk av at du faktisk har tilgang til applikasjon og konto.
- Velger du riktig påloggingsmekanisme? Du kan logge på med brukernavn og passord eller ID-porten. Hvilken du skal velge avhenger av hva din systembruker er satt opp med. Dersom du er usikker, kontakt administrator i din kommune for å få mer informasjon.
- Har du glemt eller mistet passord ditt? Kontakt administrator for kontoen i din kommune for å få resatt passord i applikasjonen. Mrk dette gjelder kun hvis du benytter brukernavn og passord for pålogging.
- Er ID-porten tilgjengelig? Sjekk status på Digitaliseringsdirektoratet sine sider. Hvordan påvirker ustabilitet og nedetid på ID-porten vår bruk av Digitalt tilsyn? Mrk - dette gjelder kun dersom konto og systembruker er satt opp med ID-porten som autentiseringsmekanisme.
- Riktig URL for innlogging? Verifiser at du benytter https://www.smarttracker.no/digtil når du forsøker å logge inn.
Hvis du fortsatt ikke får logget inn, så kan administrator/ 1. linje support i din kommune kontakte oss på support@tellu.no så hjelper vi til med å feilsøke. Vi trenger informasjon om hvilken kommune, konto og systembruker det gjelder. Send gjerne med brukernavn i supporthenvendelsen, men vi kontakter deg dersom vi trenger fnr.