Jeg får ikke logget inn i Tellucare. Hva skyldes dette og hvordan går jeg frem for å rette opp i feilen?

Hvis du opplever at du ikke får logget inn i Tellucare verifiser følgende: 

  • Riktig konto? Enkelte kommuner har flere kontoer, verifiser at du har tilgang ved å kontakte administrator for kontoen i din kommune og gjør en sjekk av at du faktisk har tilgang til applikasjon og konto.
  • Velger du riktig påloggingsmekanisme? Du kan logge på med brukernavn og passord eller ID-porten. Hvilken du skal velge avhenger av hva din systembruker er satt opp med. Dersom du er usikker, kontakt administrator i din kommune for å få mer informasjon. 
  • Har du glemt eller mistet passord ditt? Kontakt administrator for kontoen i din kommune for å få resatt passord i applikasjonen. Mrk dette gjelder kun hvis du benytter brukernavn og passord for pålogging. 
  • Er ID-porten tilgjengelig? Sjekk status på Digitaliseringsdirektoratet sine sider. Hvordan påvirker ustabilitet og nedetid på ID-porten vår bruk av Digitalt tilsyn?   Mrk - dette gjelder kun dersom konto og systembruker er satt opp med ID-porten som autentiseringsmekanisme.
  • Riktig URL for innlogging? Verifiser at du benytter https://www.smarttracker.no/digtil når du forsøker å logge inn. 

Hvis du fortsatt ikke får logget inn, så kan administrator/ 1. linje support i din kommune kontakte oss på support@tellu.no  så hjelper vi til med å feilsøke. Vi trenger informasjon om hvilken kommune, konto og systembruker det gjelder. Send gjerne med brukernavn i supporthenvendelsen, men vi kontakter deg dersom vi trenger fnr.