Jeg får ikke logget inn i applikasjonen Phoniro Home Care for Digital Nøkkelhåndtering

Jeg får ikke logget inn i applikasjonen (første registrering), hva må jeg sjekke? 

  • Jeg får opp «mangler identifikator» (16 sifret lisenskode): Verifiser at du har fått ny/riktig kode fra brukerstøtte eller administratoren på din arbeidsplass 
  • Jeg får opp «Feil identifikator»: Android og iPhone har forskjellige lisenskoder, sjekk at man
    bruker korrekt identifikator, eller sjekk at alle sifre er korrekt tastet inn
  • Jeg får opp «Feil brukernavn og passord» : Sjekk at du har fått riktig brukernavn og passord. Om ja, sjekk med brukerstøtte/administrator om de har lagt til telefonen din på riktig organisasjon i Phoniro Care. 
  • Jeg får beskjeden «Få Bluetooth hjelp»: første gang man registrerer seg, må man få hjelp av en annen Android telefon via Bluetooth verifisering. Se hvordan her

 

Jeg får ikke logget inn i applikasjonen (har registrert og brukt appen tidligere uten problemer), hva må jeg sjekke? 

  • Sjekk at du ikke får beskjed om å legge inn identifikator i innloggingsbildet, og at du bruker rett identifikator hvis dette mangler
  • Ved bytte til ny telefon (kun Android), trenger man kanskje «hjelp av en venn» for Bluetooth. Se prosedyre her
  • Sjekk om applikasjonen er utdatert. Alle versjoner før august 2019 oppdaterte seg ikke
    automatisk via Google Play/ App Store. Hvis du har en eldre versjon, slett din nåværende versjon og last ned den på nytt gjennom Google Play/ App store. Du kan også sjekke hvilken versjon du har inne i applikasjonen ved å trykke på «om appen ».
  • Hvis du ikke har brukt appen på 6 måneder, deaktiveres den automatisk. Slett applikasjonen og last den ned på nytt, og be brukerstøtte/administrator om å sette opp telefonen din på nytt i systemet (gjennomfør førstegangsregistrering på nytt)