iLOQ s50 applikasjonen trenger ofte ny registreringsmelding

Dersom man opplever at enkelte telefoner "mister" tilgang til et låssystem, selv om registreringsmelding/aktiveringslenke tidligere har vært aktivert, kan det være noen årsaker man kan sjekke opp før man melder Tellu Support om feilen: 

Har du slått av automatisk klokkeinnstilling, eller endret telefonens tidsinnstilling manuelt?

iLOQ s50 applikasjonen anser endring av tidsinnstilling på telefonen som et forsøk på å manipulere telefonen (eks unngå validering), og vil derfor ikke gi tilgang til applikasjonen. Aktiver automatisk tid (oftest under system-innstillinger på telefonen), og send ny registreringsmelding til telefonen. 

Systemoppdatering 

Enkelte større systemoppdateringer kan gjøre at visse innstillinger eller tilganger endrer seg. Dersom telefonen akkurat har fått en system/programvareoppdatering der den har rebootet, kan dette være årsaken. Send ny registreringsmelding til telefonen.

IT/IKT endringer 

Hvis mobiltelefonen som har applikasjonen benytter flåtestyring (Mobile Device Management), kan enkelte endringer utført av IT/IKT i din kommune gjøre at du må registrere telefonen på nytt. Send ny registreringsmelding til telefonen. 

Andre feil 

Dersom ingen av de ovenstående årsakene er korrekt, og du fortsatt må sende registreringsmelding, ta  kontakt med Tellu Support så vi får registrert feilen. Vi ønsker også helst en skjermdump av telefonen når du står i applikasjonen, og tidspunkt for når feilen oppstod.