Hvorfor får jeg varsler selv om jeg er logget ut?

Noen kunder opplever at appen gir varsler selv om de er logget ut av appen. Hvordan kan det ha seg?

Det enkel svaret er at de ikke selv logget ut. 
Her er en litt dypere forklaring: 

I TelluCare har vi to nivåer av tilstedeværelse. Når du logger inn i appen eller webappen starter du med en autentisering. Det første nivået er altså en bekreftelse på at du er du. At du kjenner brukernavnet og passordet ditt, eller har en kommunal bruker (Azure AD), eller kan logge inn med BankID. 
Når du kjenner disse elementene kan du bekrefte din identitet (du blir autentisert). Samtidig gjøres en autorisasjon, altså hva du har av rettigheter. 

Det neste nivået skjer når du har rollen tjenesteutøver. Da må du velge tjenestested eller tjenestemottakergrupper. Det gjør du under vaktinstillinger i profilmenyen. 
Her forteller du systemet at du vil ha varsler fra en bestemt tjenestemottakergruppe. 

Så hva har det med varsler på utlogget telefon å gjøre? 
Når du logger ut blir du også "tatt av vakt" på den tjenestemottakergruppen som du er på vakt på. Du stopper altså mottak av varsler. Men hvis du bare blir logget ut fordi det har gåt for lang tid vil systemet oppfatte at du er på vakt fortsatt. Vi kan ikke vite om du faktisk er ferdig på jobb, eller om det er et teknisk problem med telefonen. Derfor fortsetter vi å sende varsler til telefonen. Varslene går direkte til telefonen, ikke til appen. Slik kan varsler leve uavhengig av innloggingen.

Hvis du ikke vil ha varsler når du ikke lenger er på vakt, så logg av når du er ferdig på jobb. 
Selv om du er automatisk utlogget, så logg inn og ut. Da vet systemet hva som gjelder.