Hvordan påvirker ustabilitet og nedetid på ID-porten vår bruk av Digital hjemmeoppfølging?
Innlogging i helsepersonellapplikasjonen forutsetter at ID-porten er tilgjengelig når du skal aksessere Digital hjemmeoppfølging applikasjonen. Dersom du alt har logget inn i applikasjonen før nedetiden oppstod vil du fortsatt kunne være innlogget selv om ID-porten ikke skulle fungere.
Innlogging i pasientapplikasjonen Dialogg forutsetter også at ID-porten er tilgjengelig, så sant ikke det er satt at pasienten kan logge inn med brukernavn og passord. Dersom pasienten alt er logget inn i Dialogg før nedetiden oppstod, vil pasienten fortsatt kunne være innlogget selv om ID-porten ikke skulle fungere.
ID-porten har svært høye krav til oppetid og er gode på å varsle om planlagt vedlikehold. Ved planlagt vedlikehold eller nedetid på ID-porten tilstreber også vi i Tellu om å varsle våre kunder om dette slik at det er kjent i virksomheten. Du kan selv oppsøke driftsstatus fra Digitaliseringsdirektoratet her: https://status.digdir.no/