Noen av våre kunder ønsker å benytte IP-begrensning på sine systembrukere. Men hvordan gjør man det?
Hva er IP-begrensning?
En IP-begrensning gjør at man ikke kan logge inn fra hvilket som helst nettverk. I et vanlig oppsett kan du benytte TelluCare Tilsyn fra hele verden så lenge du har Internett, men mange kunder ønsker at tilgangen begrenses fra visse nettverk slik at man unngår innsyn fra steder utenfor organisasjonen.
Huskeliste
- IP-begrensning settes på enkelt brukere, ikke på hele organisasjonen.
Grunnen til dette er at organisasjonen kan inneholde flere underenheter som har ulike behov. - Du kan benytte enkeltadresse (192.168.0.1), adresseområder (192.168.0.1 - 192.168.0.100) eller hele blokker (192.168.0.*).
- Du kan kombinere adresser fra ulike leverandører (192.168.0.1 og 10.0.10.10).
- Det vil ikke være mulig å logge inn fra IP-adresser som ikke passer med de du legger inn. Vær derfor nøye, og forsikre deg om at adressene er korrekt.
Hvordan gjøre det?
- Logg inn i TelluCare Tilsyn med rollen Virksomhetsadministrator
- Åpne "systembrukere" og finn aktuell bruker. Trykk på brukeren for å åpne i redigeringsmodus.
- Nederst på skjermen finner du IP-begrensninger.
- Legg inn passende adresser.
- Det er ikke nødvendig å lagre.