E-lås - Jeg får ikke låst meg inn hos tjenestemottaker(e)

 

Jeg får ikke låst opp dør til én bestemt tjenestemottaker, hva kan jeg sjekke?

  • Får du opp «mangler aksess»? Kontroller at tjenestemottaker ligger i riktig organisasjon, og at din administrator har linket telefonen din opp til rett underorganisasjon. 
  • Får du opp «lavt batteri» eller «kritisk lavt batteri»? De som drifter e-lås i din kommune har
    sannsynligvis fått varsel via driftssystemet, hvis feilmeldinger gjentar seg over flere dager kan man kontakte driftsansvarlig for å varsle om batterivarselet. Din kommune har sannsynligvis en intern rutine for å følge opp varsel. 
  • Jeg hører motorlyd i låsen, men ingenting skjer. Sjekk om døren er trykket godt nok inntil karmen ved trykke døren mot karmen. Noen dører må også trykkes/holdes oppover.
  • Jeg hører ingen lyd og får ikke kontakt med låsen, den er «død». Hvis du ikke får kontakt med låsen i det hele tatt, kan det være at den er helt tom for batteri. Kontakt driftsansvarlige slik at de kan feilsøke låsen. 

 

Jeg får plutselig ikke låst opp hos noen tjenestemottakere, hva kan være feil? 

1) Kontroller at Bluetooth er påskrudd på telefonen din. 

2) Gå inn på innstillingsikonet og trykk deretter på «Oppdater informasjon» for å sikre at du ikke har
gammel informasjon i applikasjonen din, se bilde under 

mceclip0 (2)

3) Kontroller servertilkobling. Nederst under innstillingsikonet ser du "Kontroller servertilkobling", trykk på denne for å verifisere at du har kontakt med Phoniro Care-serveren. Hvis den ikke har servertilkobling kan det være forskjellige årsaker, men tap av dekning eller planlagt nedetid er de mest normale årsakene. Dersom din administrator bekrefter at det ikke er planlagt en nedetid, er det lurt å ta kontakt med Tellu Support for å melde inn saken. 

 

Ta kontakt med Tellu support dersom du fortsatt har problemer med å få låst deg inn til tjenestemottakere(n).