1. Kunnskapsbase 📚
  2. Responstjenester
  3. FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)

Hvordan sletter jeg inaktive tjenestemottakere i ProAlert?

Prosedyre for slettefunksjonalitet i ProAlert fra januar 2023

Inaktive klienter i databasen bør slettes etter 6 måneder ihht personvern. Inntil 6 måneder etter en tjenestemottaker settes inaktiv, ønsker man å ta vare på alarmlogg og lydlogger dersom det kommer en oppfølgingssak i etterkant, eks på grunn av brudd på tjenesteforskrifter eller en hendelse som politietterforskes.

Med dagens løsning vil det ikke være mulig å legge på en automatisk sletterutine.

OBS: Tellu kontrollerer IKKE at tjenestemottakere blir lagt til i riktig gruppe i forhold til bevaring i 6 måneder før sletting, derfor er det kundes ansvar å påse at tjenestemottakere ikke blir slettet ved en feil!

 

Se linken under for prosedyre 

Prosedyre for sletting av tjenestemottakere