- Kunnskapsbase 📚
- Responstjenester
- FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)
Hvordan sletter jeg inaktive tjenestemottakere i ProAlert?
Prosedyre for slettefunksjonalitet i ProAlert fra januar 2023
Inaktive klienter i databasen bør slettes etter 6 måneder ihht personvern. Inntil 6 måneder etter en tjenestemottaker settes inaktiv, ønsker man å ta vare på alarmlogg og lydlogger dersom det kommer en oppfølgingssak i etterkant, eks på grunn av brudd på tjenesteforskrifter eller en hendelse som politietterforskes.
Med dagens løsning vil det ikke være mulig å legge på en automatisk sletterutine.
OBS: Tellu kontrollerer IKKE at tjenestemottakere blir lagt til i riktig gruppe i forhold til bevaring i 6 måneder før sletting, derfor er det kundes ansvar å påse at tjenestemottakere ikke blir slettet ved en feil!
Se linken under for prosedyre