1. Kunnskapsbase 📚
  2. Responstjenester
  3. FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)

ProAlert - automatisk utring til mobiltelefon, samt tilgjengelighet

I enkelte kommuner har man behov for direktevarsling til en boligtjeneste e.l. hvis det er tjenestemottakere som benytter alarmen mer enn normalt, eller det ikke er hensiktsmessig at responssenteret skal filtrere alarmanrop hos en spesifikk tjenestemottaker. 

Da kan man sette opp at alarmen gjør et automatisk utring til mobiltelefoner, samt definere hvilke tidsrom alarmen skal gå til disse. 

 

Sette opp automatisk utring til mobiltelefon

mceclip0 (7)

OBS: Dersom du ønsker å skape en ny automatisk kobling av ressurser (for flere brukere, med nummer til brann, legevakt, etc. som legger seg automatisk inn i «Profesjonelle Helsearbeidere») må Tellu Support legge inn gruppen/avdelingen for deg, da legger du opp ressursene og gir informasjon til oss om hvilke ressurser du ønsker skal være i hvilken rekkefølge, samt navnet avdelingen/gruppen skal ha. Hvis du setter dette opp for en enkelt eller noen få tjenestemottakere, trenger man ikke opprette en automatisk kobling av ressursene.

 

mceclip1 (4)

mceclip2 (4)

 

mceclip5 (3)

mceclip6 (2)

 

 

 

 

mceclip3 (6)

Merk: Ikke alle kommuner har mottak av SMS som en tjeneste, dette må i disse tilfellene bestilles av leder/kontraktoppfølger. 

 

mceclip4 (4)

6. Dersom alarmene skal kobles til en automatisk gruppe (nevnt øverst), bør dette gjøres før du fortsetter neste steg. 

 

mceclip7 (3)

 

mceclip8 (3)

OBS: SMS trenger kun å hukes av for dersom dere har SMS-tjeneste fra Tellu (b og c) 

 

 

mceclip0 (8)