Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Hvordan legge til ny bruker for TelluVisit

Denne artikkelen gir deg en kort introduksjon til hvordan du oppretter en ny bruker for tjenesten TelluVisit.


For å kunne opprette en ny bruker må du ha rollen Tjenesteansvarlig. Denne rollen gir deg mulighet til å:

  • Legge til nye brukere
  • Opprette møteserier
  • Konfigurere innstillinger for Dialogg-appen (bruker-appen)
  • Slette brukere 

Steg for å opprette ny bruker

  • Når du har rollen Tjenesteansvarlig, går du til menyen Brukere og klikker "Register ny bruker". 
  • Legg til personinformasjon
    • Hvis kontoen har VKP-integrasjon, kan du hente informasjon fra journalen ved å skrive inn fødselsnummer.
    • Hvis kontoen ikke har VKP-integrasjon, fyll inn informasjon manuelt.
    • Felt merket med * er obligatoriske.
  • Aktiver Dialogg-konto
    • Sjekk at Dialogg-kontoen er aktivert. Dette sikrer at brukeren kan logge inn i appen. 


 
  • Innstillinger for mobilapplikasjonen Dialogg: 
    • Hvis kommunen har både Digital hjemmeoppfølging og Digitale hjemmebesøk må man velge hvilken tjeneste brukeren skal ha.
    • Hvis kommunen kun har en tjeneste aktiv, vises kun den. 

    • Ringetone: Velg om det skal spilles en ringetone når helsepersonell starter et videomøte.
    • Møtestart: Velg om videomøter skal starte automatisk etter 10 sekunder, eller om brukeren må klikke «Bli med» for å delta. 

Disse innstillingene kan oppdateres under fanen Dialogg. Hvis innstillingene endres etter at brukeren har logget inn, må brukeren logge inn på nytt for at endringene skal aktiveres. 
 
 

Oppsummering

For å opprette en ny bruker må du ha rollen Tjenesteansvarlig. Deretter legger du til personinformasjon (fra VKP eller manuelt), aktiverer Dialogg-appen og konfigurerer ringetone og møtestart. Husk at innstillinger kan endres senere, men brukeren må logge inn på nytt for at endringene skal gjelde.