Hvordan legge til ny bruker for TelluVisit
Denne artikkelen gir deg en kort introduksjon til hvordan du oppretter en ny bruker for tjenesten TelluVisit.
For å kunne opprette en ny bruker må du ha rollen Tjenesteansvarlig. Denne rollen gir deg mulighet til å:
- Legge til nye brukere
- Opprette møteserier
- Konfigurere innstillinger for Dialogg-appen (bruker-appen)
- Slette brukere
Steg for å opprette ny bruker
- Når du har rollen Tjenesteansvarlig, går du til menyen Brukere og klikker "Register ny bruker".
- Legg til personinformasjon
-
Hvis kontoen har VKP-integrasjon, kan du hente informasjon fra journalen ved å skrive inn fødselsnummer.
- Hvis kontoen ikke har VKP-integrasjon, fyll inn informasjon manuelt.
- Felt merket med * er obligatoriske.
-
- Aktiver Dialogg-konto
- Sjekk at Dialogg-kontoen er aktivert. Dette sikrer at brukeren kan logge inn i appen.

- Innstillinger for mobilapplikasjonen Dialogg:
- Hvis kommunen har både Digital hjemmeoppfølging og Digitale hjemmebesøk må man velge hvilken tjeneste brukeren skal ha.
- Hvis kommunen kun har en tjeneste aktiv, vises kun den.

-
- Ringetone: Velg om det skal spilles en ringetone når helsepersonell starter et videomøte.
- Møtestart: Velg om videomøter skal starte automatisk etter 10 sekunder, eller om brukeren må klikke «Bli med» for å delta.
Disse innstillingene kan oppdateres under fanen Dialogg. Hvis innstillingene endres etter at brukeren har logget inn, må brukeren logge inn på nytt for at endringene skal aktiveres.
Oppsummering
For å opprette en ny bruker må du ha rollen Tjenesteansvarlig. Deretter legger du til personinformasjon (fra VKP eller manuelt), aktiverer Dialogg-appen og konfigurerer ringetone og møtestart. Husk at innstillinger kan endres senere, men brukeren må logge inn på nytt for at endringene skal gjelde.