Hvordan legger jeg til alarmer?

Avhengig av hvilke produkter du har kjøpt, så vil det finnes tilgjengelig noen alarmmaler som du kan benytte. Her viser vi hvordan du legger til alarm.

Hva er en alarm?

Når utstyr benyttes som sensor kan det sende en alarmkode inn til TelluCare Tilsyn. Denne alarmkoden matches med alarmkode i en mal, og da skapes en alarm. Alarmen gjør helsepersonellet oppmerksom på at noe har skjedd. Hva man gjør videre er opp til den enkelte kunde. 

Alarmtyper/utstyrstyper

I TelluCare Tilsyn kan man abonnere på ulike tjenester. Dersom du ikke har den tjenesten trenger, ta kontakt med vår salsavdeling. 

Produkt

Sensor

Alarmer

Malnavn

Kamerabasert tilsyn

Kamera

 

 

 

 

 

Sitte i seng*

CAM-Sit in bed

Ut av seng*

CAM-Out of bed

Inn i seng*

CAM-In to bed

Ut av rom*

CAM-Out of room

Inn i rom*

CAM-In to room

Valgfri bevegelsesdeteksjon

CAM-Activity1/
CAM-Activity 2

Mikrofon

Lydsensor

KAM-Audio

Sensorbasert tilsyn Sengebånd/ stolbånd Ut av seng/stol

Ut av seng/
Ut av stol
Dørsensor Ut av bolig

Ut av bolig - hoveddør/
Ut av bolig - bakdør
Ut av rom Ut av rom
Epilepsimatte Epilepsi Epilepsi Varsel
Trygghetsalarm Alarmknapp Alarmanrop bærbar knapp Alarmanrop bærbar alarmknapp
    Alarmanrop hovedenhet Alarmanrop hovedenhet
Kombinert alarm Kamera Ut av men ikke tilbake i seng CEP-Out of and not in to bed
    Ut av men ikke tilbake i rom CEP-Out of and not in to room

*Disse alarmene forutsetter konfigurasjon av masker i kameraets programvare. Dette forklares i en annen artikkel

Hvordan legge til i TelluCare Tilsyn

Før du kan legge til alarmer må du forsikre deg om at du har lagt til tjenestemottakeren, og alt nødvendig utstyr (kamera, trygghetsalarm/Novo). Enkelt sensorer på Novo legges til i administrasjonsverktøyet CMP. Ta kontakt med CS dersom du trenger hjelp til å legge til disse. 

  • Logg inn i TelluCare Tilsyn med rollen Tjenesteansvarlig
  • Finn aktuell tjenestemottaker fra menyvalget "Tjenestemottakere", og trykk på hjertesymbolet på høyre side.
  • Trykk "Legg til varsel"
  • Velg ønsket varsel fra listen (se over for alternativer), og trykk "Neste"
  • Endre konfigurasjon slik at det passer med deres arbeidsrutiner og behov:
    • Visningstekst: Legg inn passende navn på alarmen, dette vises på alarmkortet når alarm utløses.
    • Prioritet: Velg ønsket prioritet. Grønn er informasjon og gir ikke lydvarsel på mobil eller PC. Oransje er vanlig prioritet, og rød er høy prioritet. De ulike hastegradene har ulik lyd på mobil. 
    • Gyldig tidsinterval: Dersom alarmen ikke skal kunne utløses hele døgnet kan dette endres her.
  • Trykk "Legg til". 

Alarmen er lagt til tjenestemottakeren, og det er klart til bruk. Vi anbefaler at man alltid tester for å se at det fungerer som tiltenkt.