- Kunnskapsbase 📚
- Responstjenester
- FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)
Hvordan lager man pop-up notat i Pro Alert?
I visse tilfeller etterspør vårt responssenter å kunne få et pop-up notat på en tjenestemottaker, hva betyr egentlig dette?
Når responssenteret mottar et alarmoppkall fra en trygghetsalarm, kommer informasjon om tjenestemottaker opp i alarmsystemet når de kobles opp med toveiskommunikasjon med brukeren. Et pop-up notat er det gule notatet som du ser på bildet under, som dukker opp foran.
Typisk informasjon responssenteret vårt ønsker å få informasjon om i et pop-up notat, kan være f.eks:
- Epilepsidiagnose
- Dårlig språk / døvhet eller afasi
- Hvis varsling til pårørende/andre personer er nødvendig
- Dersom man bør være 2 stykker ved fall
- Covid-19 smitte
Fremgangsmåte
Sikre at riktig TM er markert, og trykk på knappen for å Endre
1. Overskrift (kort)
2. Beskrivelse
3. Huk av for Pop-up
4. Dersom f.eks Covid 19, kan man sette kun for en periode på 3-4 uker fremover for å sikre at ikke informasjonen blir glemt
5. Utfør
Om du får beskjed om å fjerne/slette en pop-up, kan det gjøres enkelt slik: