1. Kunnskapsbase 📚
  2. Responstjenester
  3. FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)

Hvordan lager man pop-up notat i Pro Alert?

I visse tilfeller etterspør vårt responssenter å kunne få et pop-up notat på en tjenestemottaker, hva betyr egentlig dette? 

 

Når responssenteret mottar et alarmoppkall fra en trygghetsalarm, kommer informasjon om tjenestemottaker opp i alarmsystemet når de kobles opp med toveiskommunikasjon med brukeren. Et pop-up notat er det gule notatet som du ser på bildet under, som dukker opp foran. 

 

mceclip1 (2)

Typisk informasjon responssenteret vårt ønsker å få informasjon om i et pop-up notat, kan være f.eks: 

- Epilepsidiagnose 

- Dårlig språk / døvhet eller afasi 

- Hvis varsling til pårørende/andre personer er nødvendig 

- Dersom man bør være 2 stykker ved fall 

- Covid-19 smitte 

 

Fremgangsmåte 

 

 

mceclip0 (3)

 

mceclip2 (1)

                                           Sikre at riktig TM er markert, og trykk på knappen for å Endre

mceclip4 (2)

 

 

mceclip5 (1)

mceclip7 (1)

1. Overskrift (kort) 

2. Beskrivelse 

3. Huk av for Pop-up 

4. Dersom f.eks Covid 19, kan man sette kun for en periode på 3-4 uker fremover for å sikre at ikke informasjonen blir glemt 

5. Utfør  

 

mceclip8 (1)

 

Om du får beskjed om å fjerne/slette en pop-up, kan det gjøres enkelt slik: 

mceclip9 (1)