1. Kunnskapsbase 📚
  2. Responstjenester
  3. FAQ - UMO/ProAlert responsplattform (før 2023)

Hvordan finne eller hente ut lydlogg fra Pro Alert

Lydlogg er en funksjon som kun er tilgjengelig for overordnet person i kommunen, og oftest kun 1 person per kommune bør ha denne tilgangen

 

Lydlogg bør bare tas ut som bevis i saker hvor det er opprettet tilsynssak i kommune/fylke eller politiet etterspør dette fra en spesifikk hendelse. 

 

Finne/høre lydlogg

Steg 1. Det er 2 veier å gå for å finne en lydlogg

a) Gå inn på klientkortet til tjenestemottakeren under "Administrasjon av klienter" 

mceclip0 (1)

Velg antall dager du skal se etter alarmanrop fra (aut 30 siste dager), trykk «velg rapporter»
Dobbelttrykk på dagen du vil høre logg fra, eller marker og trykk «vis rapport»

 

mceclip1

b) Via "Alarmanrop" under "Administrasjon av klienter"

1. Under «administrasjon av klienter», velg «alarmanrop»
2. Man kan filtrere på f.eks dato, klokkeslett, enhetskode eller etternavnet til tjenestemottakeren
3. Trykk «Vis» for å gå inn i logg

mceclip3 (2) 

Steg 2 - høre og/eller laste ned lydloggene 

Du kommer inn på fanen «helsearbeider», bytt til fane «Tiltak»
Marker linjen i listen det står «Accept alarm», hvis det eksisterer en lydfil, vil du nå få muligheten til å spille av anropsopptaket, eller lagre det på din maskin


Husk at ALLE filer, både lydfiler og excel-filer bør lagres med passordbeskyttelse på når det lagres slik at uvedkommende ikke får tak i informasjonen.

mceclip4

 

Man bør aldri sende lydfiler over e-post, men ta ut filen på en passordbelagt USB, eller lage en Zip-fil med passord, dette kan IT i din kommune bistå med å vise hvordan du utfører.